dinsdag 4 maart 2014

"ja, ik wil...."

http://www.kizoa.com/slideshow/d8977137k3814989o1/ja-ik-wil

Met een enorme dank aan alle ouders die meehielpen om dit thema zo mooi en prachtig te maken, dank voor de lekkere taarten en ook dank aan inès die de mooie foto's maakte !!





 

 

De statistieken over wel of niet trouwen worden op kaart eventjes van hun sokken geblazen want op “Kinderland” is het duidelijk : er wordt nog getrouwd !!!!

Naar aanleiding van “Valentijn”, die de kleuters niet commercieel maar emotioneel beleefden, kwam er ook een gevolg op dit thema namelijk “trouwen” of beter verwoordt naar de kleuters toe : “vrienden voor het leven”.   Wat zeg nu zelf : “mijn mama en papa zijn niet getrouwd en hebben toch “mij”, is een straffe uitspraak voor een kleuter van “5”.

Dus de discussie begon : ga ik trouwen, met wie ga ik trouwen, wie is een vriendje voor het leven, wat als ik verliefd ben en hij is al bezet…..?

Het was heftig, het was grappig, het was ontroerend…..de kleuters leerden enorm veel over zichzelf, over anderen, over waarden.   Maar één ding was zeker : iedereen zou van de partij zijn op het trouwfeest.

Met juf Martine als burgermeester, met een echte fotograaf en met héél veel koppeltjes die toch voor “trouwen” kozen, werd het een prachtig “uitgedost” feest.

Dat de vele schitterende taarten, zelfs enkele echte bruidstaarten de “kers op de taart” waren :) , maakte het alleen maar mooier……

De juffen hadden een “kippenvel-moment” en als de kleuters dit nog kunnen teweeg brengen , dan wordt je alleen maar blij, vrolijk  en kan je alleen maar ook je eigen “vrienden voor het leven” nog meer gaan appreciëren…...

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten